Press "Enter" to skip to content

Jak być fit na emeryturze?

Wszyscy dobrze wiedzą, że regularne ćwiczenia fizyczne to klucz do długiego i zdrowego życia, a mimo to z upływem lat coraz łatwiej przychodzi nam rezygnacja z jakiejkolwiek aktywności fizycznej. To duży błąd, a czas emerytury to doskonała okazja, by go naprawić. Nigdy nie jest za późno by odłożyć pilota do telewizora i ruszyć z wygodnego miejsca na kanapie po lepsze zdrowie i samopoczucie.

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko doskonała metoda na poprawę kondycji i zdrowia, ale również sposób na ciekawe i korzystne zagospodarowanie czasu na emeryturze. Ćwiczenia zapobiegają rozwojowi wielu poważnych chorób jak: otyłość, cukrzyca typu 2, nadciśnienie, osteoporoza i sarkopenia – stopniowa utrata masy mięśniowej i siły fizycznej. Jednak mordercze treningi na siłowni i udział w szaleńczym maratonie to nie zawsze kusząca propozycja dla osób 60 plus.

Dlatego coraz więcej ekspertów fitness dla aktywnych seniorów poleca delikatne ćwiczenia takie jak: regularne spacery (także nordic walking), pływanie, joga i taniec. Pływanie jest jednym z najlepszych ćwiczeń na wytrzymałość i elastyczność ciała. Nie obciąża mięśni i bezboleśnie poprawia kondycję. Spacer na łonie natury, a szczególnie coraz popularniejszy w ostatnich czasach marsz z użyciem kijów, czyli tzw. nordic walking, nie obciąż stawów, a jednocześnie angażuje mięśnie całego ciała. Joga wycisza, relaksuje i pomaga zachować pogodę ducha na długie lata. Taniec uwalnia pozytywną energię i łączy ludzi w każdym wieku. Życie na emeryturze nie musi być nudne i samotne. Aktywność fizyczna, uprawiana mimo upływających lat, pomaga wyjść do ludzi i zachować optymizm na długie lata. Emerytura może być początkiem nowych, budujących doświadczeń, jeśli tylko zdecydujemy się wstać z fotela i rozpocząć aktywne życie z pasją.